Ta witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na niej wyrażasz zgodę na korzystanie z cookie.

 

 

Licznik odwiedzin

165248
Dzisiaj
Ogółem
66
165248

Metody pracy z uczniami zdolnymi – spotkanie sieci współpracy i samokształcenia

W piątkowe popołudnie 10 kwietnia 2015r. nauczyciele przedmiotów matematyczno – przyrodniczych uczestniczyli w 3 – godzinnym spotkaniu prowadzonym przez pana dr Łukasza Hajduka z Wyższej Szkoły Humanistycznej w Sosnowcu. Tematem przewodnim szkolenia było: Zapoznanie z metodami i technikami pracy z uczniami zdolnymi. To już ostatnie spotkanie z ekspertem zewnętrznym zaplanowane na ten rok szkolny w ramach sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli przedmiotów matematyczno – przyrodniczych.

 

Po zapoznaniu się z sylwetką ucznia zdolnego na pierwszym spotkaniu z ekspertem zewnętrznym oraz ogólną teorią i praktycznymi wskazówkami dotyczącymi motywowania uczniów na drugim spotkaniu, nadeszła pora na konkretne metody nauczania. Prowadzący poświęcił trzy godziny warsztatu na zainspirowanie uczestników metodami aktywizującymi, pedagogiką zabawy oraz „grywalizacją”.

W czasie spotkania pan ekspert zaprezentował metody aktywizujące, które doskonale sprawdzają się w pracy z uczniami zdolnymi. Celem metod aktywizujących jest uaktywnienie uczniów, pobudzenie ich intelektu, wyobraźni, twórczości, a także wprowadzenie dynamizmu na lekcji. Gdy uczniowie są zachęcani do samodzielności i współpracy z innymi, znacznie zwiększa się ich zaangażowanie i poczucie odpowiedzialności za wspólny cel i efekt pracy. Stosowanie metod aktywizujących sprzyja pogłębianiu wiedzy przez uczniów, przybliża im w sposób naturalny omawianą problematykę. Zadaniem nauczyciela jest jedynie stworzenie uczniom przestrzeni dydaktycznej, wsparcie ich, przygotowanie materiałów, natomiast to sami uczniowie zdobywają wiedzę.

Prowadzący omówił również istotę „grywalizacji” w kontekście pracy z uczniem zdolnym. „Grywalizacja” to rozwiązanie, które pozwala zwiększyć motywację uczniów do nauki oraz poprawić wyniki nauczania poprzez zaangażowanie w zabawy i gry. Gry mogą przygotowywać, opracowywać sami uczniowie, co sprawi im jeszcze większą radość. 

Dr Łukasz Hajduk udzielił uczestnikom sieci współpracy i samokształcenia również rad i wskazówek, jak pracować z humanistami i uczniami, którzy mają ścisłe umysły.

Na zakończenie warsztatów zadaniem nauczycieli było zaproponowanie kreatywnych lekcji, których inspiracją były ciekawe zdjęcia, zaprezentowane przez prowadzącego:

 

   

  

Nauczyciele wykonując to ćwiczenie wykazali się niezwykłą pomysłowością.

W czasie spotkania panowała miła i przyjazna atmosfera. Uczestnicy sieci współpracy i samokształcenia z dużym zaangażowaniem brali udział w warsztatach, z uśmiechem na twarzach uczestniczyli w zabawach przygotowanych przez pana eksperta.

Szkolenie odbyło się w ramach projektu „Pilotaż sukcesem zmian” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w siedzibie Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Nowym Targu. Nauczycielom zapewniono poczęstunek, a także materiały szkoleniowe.

Dziękuję wszystkim za przybycie oraz ogromne zaangażowanie i zapraszam na spotkanie podsumowujące, które odbędzie się w maju 2015 roku. Zachęcam także do odwiedzania i aktywności na platformie internetowej http://doskonaleniewsieci.pl/.

 

Monika Nycz

koordynator sieci współpracy i samokształcenia

nauczycieli przedmiotów matematyczno - przyrodniczych

 


Gmina Czorsztyn
Gmina Jabłonka
Gmina Krościenko nad Dunajcem
Gmina Łapsze Niżne
Gmina Lipnica Wielka
Miasto Nowy Targ
Gmina Nowy Targ
Gmina Ochotnica Dolna
Gmina Raba Wyżna
Gmina Rabka-Zdrój
Gmina Spytkowice
Gmina Szaflary
Gmina i Miasto Szczawnica

Wszystkie prawa zastrzeżone
Powiatowy Ośrodek Rozwoju Edukacji w Nowym Targu
Copyright © 2013

Powiatowy Ośrodek Rozwoju Edukacji w Nowym Targu,
Al. Tysiąclecia 35, 34-400 Nowy Targ
tel: 725 505 039
email: sekretariat@pore.nowotarski.pl